Chinsta

Safari

Tirsdag d. 24 februar gik turen op til johannesborg, som også var min sidste tur med BAZbus!:) .. Det var ret underligt at tænke på at jeg allerede snart havde været i Sydafrika i 3 uger, tiden er bare fløjet afsted hernede. Turen op til Johannesburg var ret lang, jeg ankom først til det hostel jeg skulle bo på sidst på dagen:) .. Her kunne jeg heller ikke klage over noget, jeg fik en rigtig fin hytte at bo i hvor der både var eget toilet, stue og soveværelse :).. Jeg spiste aftensmad sammen med to andre danskere som også var på samme hostel, de skulle også videre om torsdagen hvor jeg også skulle videre på safari! Så hele onsdagen hyggede vi os med tøjvask, kortspil og sol! .. 🙂

Tordag d. 26 februar skulle jeg meget tidligt op, da jeg blev hentet kl. 6:00 for at komme på safari. Eller rettere sagt, de skulle have hentet mig kl. 6, med da klokken blev 7 var de stadig ikke kommet! Der blev jeg alligevel nervøs, så dem var hostelet hjalp mig med at ringe, for at finde ud af hvorfor de endnu ikke var kommet for at hente mig. Vi kunne ikke finde nogle numre på dem som skulle hente mig, og udover at vi ikke kunne finde det. Så var der heller ingen andre som tog telefonen, da det var så tidligt om morgenen! Jeg blev mere og mere nervøs for at jeg ikke kom afsted, men tilsidst fik vi fat på chefen for det selvskab som jeg skulle afsted med. Han undskyldende mange gange, for alt hvad der var sket og sendte straks en taxa til ud til mig. Det som var galt var åbenbart at de havde “glemt” at tjekke listen for hvem der skulle afsted om torsdagen. Så inden jeg kom afsted var klokken blevet 10:15 så der havde jeg næsten siddet og ventet i over 4 timer! Det var bare sur røv, men heldigvis kom jeg afsted! Turen ud til Kruger national park tog lige omkring 6 timer inde fra Johannesburg, så jeg kunne heldigvis få sovet lidt i bussen. Da jeg nåede frem tog jeg direkte på game drive sammen med en lille gruppe, her så vi en hel masse dyr, det var super fedt. Der var næsten ikke de dyr som vi ikke så, så vi var rigtige heldige! .. Ved solnedgang mødtes vi med alle de andre som også var på game drive, ude på den åbne savanne hvor vi fik lidt af drikke og spise. Så her stod vi allesammen og nød solnedgangen bag bjergene, og girafferne og gik rundt om os ..

Fredag d. 27 februar blev jeg allerede vækket 5:30 da jeg skulle afsted til Kruger National Park for at komme på Big five game drive! Jeg havde en hel safari bil for mig selv, sammen med en fantastisk god guide! Det tog ca en time om at køre ud til parken fra hvor jeg boede, men den lodge jeg boede i lå også inde i et kæmpe stor reservat hvor der var bøfler, zebraer, antiloper, giraffer, leoparder og mange mange flere dyr. Så de villige ude foran mit vindue! Da vi ankom til Kruger var solen stået op, og allerede fra start af så vi mange dyr! Guiderne vil fra start af ikke gangtere at man ser dyr, for alle dyrene lever jo vildt på et område som svarer til den halve af Danmark ;).. Men jeg var så heldig at se alle dyrerne fra the Big five, det vil sige: næsehorn, bøfler, løver, elefanter og leoparder! De siger at leoparderne er meget svære at se, og at man skal være rigtig heldig hvis man ser dem, for de er meget sky!Min guide spottede lige en som sad oppe i et træ, men da vi kom tættere på med bilen, kravlede den ned fra træet og løb væk! … … Men anyway jeg så den!!!! … Den dag betød så meget for mig, noget som jeg havde drømt om i så lang tid, og så skete det! .. Jeg vil nu også sige at det bare er et “must see” når man kommer til Sydafrika, da safari i Kruger bare er nummer 1 i Sydafrika! ..

blog (56)
blog (57)
blog (58)

Lørdag d. 28 februar var den sidste hele dag jeg havde i Sydafrika inden turen gik videre til Indien om søndagen. Dagen startede ud med en gåtur sammen med en guide fra det sted jeg boede, rundt om vores lodge! .. Her gik vi blandt de vilde dyr, de var helt vildt spændende og meget skræmmende på samme tid. For man stoler ikke på de vilde dyr! .. Her var vi også så heldige at se rigtig mange dyr, vi kom bla. Helt tæt på girafferne og zebraerne, det var så vildt!!!!!! …… En ting er i hvert fald helt sikker, at jeg vil på safari igen! Det er ikke sidste gang for mit vedkommende. Men næste gang vil jeg have min kæreste med!  .. Det var bare noget af det vildeste!!! Da vi havde gået i ca. 1 1/2 time havde kokken morgenmad klar til os, hun havde lavet en rigtig lækker omelet med ost og champions i, med pølser og brød som tilbehør! Efter morgenmaden gik turen tilbage til Johannesburg igen, på vejen havde jeg lige et enkelt hvor jeg skulle ud og se det flotte Blyde river Canyon viewpoint!! Wauh det var smukt, også selvom vejret ikke lige var så godt! …