Klar til Sydafrika

Cape Point

Onsdag d. 11 februar skulle jeg på en heldagstur til Cape Point, sammen med 18 andre. Turen startede allerede kl. 7:00, så jeg var tidligt oppe .. Vores første stop var nede ved vandet, hvor man kunne komme ud på en lille sejltur. Men i stedet for sejlturen, fik jeg en juice sammen med en amrikaner som også rejste alene. Vi kørte op i bjergene hvor der var den smukkeste udsigt ud over vand, strande og bjerge. Her stoppede bussen så vi kunne tage et fællesbillede og få lidt morgenmad! Herefter gik turen videre ned til pinvignkolonien. Dernede var stranden så flot, og vandet var helt lyseblåt, det lignede næsten et postkort man stod og kiggede på. – Jeg kom i snak med 4 andre piger fra Danmark, som inviterede mig til at bo i deres lejlighed, når jeg nåede til Durban. Det kunne bare være vildt hyggeligt, men nu må jeg se om det kommer til at passe, når jeg når dertil .

blog (41)

Inden frokost havde vi en cykeltur igennem en national park, hvor der var strudser, aber og andre sjove dyr. Cyklerne var på en anhænger bag på bussen. Til frokost havde vores guide sat alt op sådan at vi kunne lave vores eget sandwich, selvfølgelig med hvidt brød .. Det kom ikke som nogen overraskelse .. Efter frokost blev vi kørt hen til fyrtårnet, hvor vi gik hele vejen op, tror der var omkring 500m hvor det bare gik opad! God bentræning!  .. Vi fortsatte gåturen til ‘kap det gode håb’ hvor vi også vandrede op og ned af bjergene for at nå dertil. Og jeg kan lige love jer få at mine ben er ømme flere dage efter!  Herfra gik turen tilbage til hostel igen, det blev alligevel til en 11 timers fantastisk tur. En tur man virkelig ikke må gå glip af hvis man kommer til Sydafrika. Da jeg kom tilbage var meningen at jeg ville have fundet et træningscenter, men alt hernede lukkede omkring kl. 18-20, så jeg kunne desværre ikke nå det  .. Så i stedet for at stresse afsted til træningscenteret, gik jeg op i kvik spar og købte noget kylling og ris til aftensmad, og her fandt jeg også proteinbarer, wup wup. Jeg besluttede mig i stedet for at fyrer en træning af inde på mit værelse, så her fik skulderne lige en tur! ..