Afgang til Cape Coast

Cape Coast

Mandag d. 2 februar gik turen ind til Cape Coast Castle som i sin tid var et svensk handelsfort, som senere blev erobret for den danske konge. I begyndelsen fungerede det som handelsfort for guld og elfenben, men hen af vejen blev fortet mest kendt for slavehandel. Jeg blev guidet rundt på hele fortet, og det var faktisk enormt spændende af høre om! Jeg så blandt andet også fangekælderen hvor der havde siddet hundredvis af slaver inde, helt uden lys. Toiletbesøg var der ikke noget den hed!
Efter rundvisningen kørte jeg ind til det lokale marked for at kigge lidt inden turen gik tilbage til det krokodille hostel.
Men på vej tilbage kørte vi forbi en strudsefarm, så der kiggede vi lige hurtig ind. Ikke noget specielt, men vi fik lov at fodre dem.

Tirsdag d. 3 februar gik turen tilbage til Accra for de sidste par nætter her i Ghana. På turen tilbage sad jeg ved siden af en meget overvægtig dame, som næsten også fyldte det halve af mit sæde også! Men hun var nu meget flik, udover at hun absolut lige skulle købe nogle fisk af manden udenfor bussen. De lugtede VIRKELIG SLEMT! Men jeg lukkede mine øjne og faldt i søvn til min musik, så køreturen på de 3 timer gik hurtig nok  .. Da jeg åbnede mine øjne og kiggede ud ad vinduet, stod der en HELT nøgen mand som stod og ventede på at kunne krydse vejen  … Omg, måske havde han ikke råd til tøj …
Heldigvis har jeg lært at tage de lokale trotroer, det er meget billigere end at tage en taxa. Så jeg tog en trotro tilbage til Agoo hostel nede fra stationen af.

Da jeg kom tilbage, var der ankommet en masse nye mennesker men der var også stadig nogle af de samme. Jeg gik hurtig op og pakkede mit træningstøj, og smuttede ned på hotellet for at træne! Jeg kunne godt mærke at energien ikke var helt i top, for jeg havde ikke haft nogen appetit igennem hele dag, så havde ikke fået det vilde at spise  .. Men træningen gik fint, og bagefter bestilte jeg takeaway i deres restaurant, for de lave bare en fantastisk god kylling med en hel masse tilbehør til!!!

Onsdag d. 4 februar gik jeg en laaaang tur rundt inde i Accra by, sammen med Lena, en sød pige fra Sverige som jeg havde mødt på samme hostel! Vi gik hele vejen ned til stranden, og det er en pæn lang tur på gåben, især i denne varme! Men hyggelig var det. Da vi nåede frem til stranden trængte vi til en pause, så vi gik ind på et hotel som lå i første række ned til vandet. Her fik vi en iskold juice, mens vi sad og slappede af!  .. Da vi kom tilbage var det ved at være tid til træning, jeg fik trænet hele kroppen igennem da jeg havde to hviledage i vente pga den lange flyvetur!

blog (37) blog (38) blog (39)