Weekendtur til Accra

Rundtur i Accra

Lørdag d. 24 januar havde jeg en aftale med Kayla som er fra Californien. Hendes taxa havde lidt svært ved at finde ud til Agoo hostel, så hun kom en halvtime senere end aftalt. (Her i Ghana, er det åbenbart normalt at man ikke kender sin egen by ud og ind, men kun få områder af den)! ..
Men ventetiden gjorde mig intet, for jeg faldt i snak med en mand fra Kenya, som var her i Ghana pga arbejde. Han kender til en godt fitnesscenter i nærheden af Agoo hostel, så vi aftalte at tage en træning sammen når jeg er tilbage i Accra igen! Efter lidt ventetid kom Kayla, og så kunne vores tur begynde! ..

Først tog vi en taxa ned til Black Star square, det er bare en plads man skal se når man er i Ghana, et meget populært sted. Så forsatte turen med et besøg i Kwame nkrumak memorial park, som er lavet til specielt til den mand som var den første præcident i Ghana, her ligger han også begravet. Vi var begge to blevet sultne, og da jeg kendte en god resturent fra en tidligere tur af, var hun helt frisk på ideen, så det var bare perfekt! Det var på en restaurant som ligger lige ud til havet, hvor der er udsigt ud over hele Accras kyst. Menuen stod selvfølgelig kylling, ris og salat ..
Efter frokost tog vi ind til det kæmpe marked som er i Accra. Kayla købte en masse stof til at sy tøj af, og jeg købte nogle nye klipklapper, som jeg kan tage med mig resten af vejen jorden rundt. Tiden fløj af sted i det gode selvskab, så det var allerede blevet tid til at sige farvel … Håber på at se hende en gang til inden jeg tager videre til Sydafrika.  om ikke andet kan det være jeg møder hende når jeg kommer til LA engang til maj! ..

Så i morgen søndag d. 25 januar, skal jeg tjekke ud senest kl 11. Så jeg regner med at tage et smut ind til byen inden turen går tilbage til Ada,. (Huset uden strøm og vand) krydser fingere for at det er kommet tilbage igen!

blog (13) blog (14) blog (15)